Löpning

Nu har jag varit dålig på att skriva om min träning. Givetvis tränar jag. Jag försöker springa 3 gånger i veckan, och så kör jag core och styrka hemma ca 3 gånger i veckan.
Utöver det blir det minst en 40-minuterspromenad med vagnen varje dag. 
 
Den 7:e september ska jag springa tjejmilen och det ska bli jättekul =) Förra året blev det ju inget eftersom Juni bara var en vecka gammal då.
Det hade varit roligt att springa under 50 min, men jag är tveksam om jag kommer orka det.
Snabbast på milen var när jag sprang tjejmilen för 2 år sen, då sprang jag på 52,30 tror jag. 
 
Jag brukar springa två 5-kilometersrundor i veckan och sen ett långpass på helgen. 
Denna helgen är Linus jobbhelg, och då är det svårare att ge sig ut och springa.
Men förra veckan testade jag att springa med vagenen för första gången och det gick riktigt bra.
Juni tyckte det var jättekul.
Så idag på förmiddagen sprang jag 7 km med vagnen. Jobbigt i backarna, men annars går det bra =)
Det är ju trots allt 15-20 kilo mer vikt med vagnen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pauline, mamma till två små

Jag brukar också springa med vagnen och det är väldigt skönt =)

2013-08-20 @ 14:08:05
URL: http://paulinesvardag.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0